Inne miejsca

wtorek, 1 czerwca 2010

Laurowe sprawki

Jeśli pamiętacie kiedyś robiłam taki sampler Paradigm Lost. I trwało to długaśno jak długaśnik. Bo i praca była wielka, największa jaką robiłam. I przyznać trzeba że nie grzeszył różnorodnością barw ;) co na dłuższą metę jednak spowodowało że miałam napęd na megakolorowaśne odcienie. I powstała choinka - kolorowa jakby nie było bardziej niż tylko zielony choin świąteczny.
Potem przerwa aż do SAL-a needlepointowego.

Teraz Czas znowu na Kolory.

Jak ostatnio napisałam drgnęło u mnie robótkowo i na ramę wskoczyła kolorowa, choć nieco 'mroczna' Laura Perin. Zaczęłam Starry Night!

Materiały to monocanva 18ct koloru Antique Blue, kilka kolorów perłówki i dość sporo zwykłych mulin DMC. Dodatkowo tasiemki Krainika 1/16" w trzech kolorach, bo jak się okazało o czwartym kolorze zapomniałam i dopiero teraz do mnie leci. Praca robi się bardzo szybko a to co poniższym zdjęciu widać to kwadrat 5,5 x 5,5 cm.



Docelowo robótka ma mieć ~27 x ~27 cm (10,5"x10,5") a przycięłam materiał do 40cm, bo mniejszej ramy nie mam, niestety. Znowu użyłam jako ramki gotowego obrazka, który można kupić w marketach budowlano-wykończeniowych. Już na blogu Polski Needlepoint raz prezentowałam zalety gotowych obrazków: lekkość, dostępność itd... teraz też pozbawiłam ramy gustownej papryczki i nałożyłam na nią monokanvę.

Wyszywam z oryginalnego schematu i niestety jestem niemiło zaskoczona rozbieżnościami pomiędzy schematem a zdjęciem pracy Laury prezentowanej na wszystkich blogach. Wg schematu wyszyłam środek pracy i niestety odbiega on kolorystycznie od oryginału. Również kolejne elementy są rozbieżnie oznaczone w schemacie w stosunku do zdjęcia 'gotowej' pracy.
Nie mam jeszcze pomysłu jak opisać jasno zauważone rozbieżności i jak je zilustrować, zatem zrobię osobny wpis.

A teraz pójdę ze dwa razy igłą machnąć!

5 komentarzy:

  1. ale cudne kolory!!!!!! rób dalej szybciutko :) żeby pokazywać :) a co do opisów rozbieżności zaznacz na fotce miejsce które wyszyłaś i obok połóż nitkę którą oni kazali wg schematu - rozumiesz??

    OdpowiedzUsuń
  2. Machnij ze trzy razy, bo ślicznie się zapowiada nawet jak masz jakieś rozbieżności :0)

    OdpowiedzUsuń
  3. Machaj, machaj, bo dobrze Ci wychodzi.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. No proszę, zaczęłaś!!!! Super!!!

    Pięknie się nici na monocanvie układają :)

    Zmartwiłaś mnie rozbieżnościami, bo mam jej dwa schematy w planie :( A wyszywasz wg schematu te rozbieżności czy dobierasz kolory wg gotowej pracy?

    OdpowiedzUsuń
  5. Aniu, bardzo mi się podobają Twoje sprawki :D mimo rozbieżności z oryginałem. Dziwne swoją drogą, bo przecież Laura sama projektuje swoje wzorki od razu je haftując, więc skąd takie byki ?
    Ilekroć wpadam do Ciebie pooglądać gwiaździstą noc przypomina mi się piosenka Dana McLeana - Starry starry night i zostaje ze mną do końca dnia. Więc haftuj dalej i poczuj się jak Van Gogh !

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za kilka słów :)