Inne miejsca

poniedziałek, 21 lipca 2014

Dla odmiany

..... a to już jest złośliwe z mojej strony bo tytuł jest kompletnym zaprzeczeniem tego jakich wzorów najwięcej się u mnie pojawia. A najczęściej są to samplery. Czyli wzorniki.
I oczywiście len z którym zawarłam pakt o nieagresji a wręcz przymierze wiecznej miłości.
No to lecim z wzornikiem nr 5 w mojej karierze.
Nie tak dużym jak Long Dog.
Nawet mniejszym od Drzewa życia, ale wciąż drobnym, delikatnym i jasnym.
Spodziewany rozmiar pracy to ~32,7cm na 19cm.

Jestem monotematyczna bo wśród potęgi materiałów wybrałam: surowy len i jasną mulinę. Tym razem białą, bo chciałam żeby bardziej się odcinała od lnu niż kolor kości słoniowej.
Najbardziej podoba mi się ramka, która będzie bordiurowa i szalenie bogata. 

Muszę jednak przyznać że od początku nie szło łatwo.
Zaczęłam wyszywać około końca czerwca.
Nad literką "L" utkwiłam na jakieś dobre 2 tygodnie. Po pierwsze w moim schemacie, w samym środku, dokładnie na złączeniu kartek brakowało 5 kolumn. Niczym niezrażona zaczęłam wyszywać tę część którą miałam kompletną. Potem zobaczyłam że pomyliłam się i prułam. Zaczęłam jeszcze raz, znowu coś się nie zgadzało. Tym razem sprułam cały okrąg wokół litetrki L. Postanowiłam tym razem przed spruciem skompletować wzór. Pomimo ruszenia pospolitego w sieci żaden z kilkunastu chyba schematów nie był kompletny :(

Poskładałam w programie graficznym to co miałam, wydrukowałam, dorysowałam brakujące kolumny, a następnie doprojektowałam brakujący wzór patrząc na zdjęcie gotowej pracy oraz kontrolując symetryczność schematu. I jak już się dopracowałam efektu na papierze odezwała się do mnie Margaret że spodziewa się wkrótce papierowej wersji schematu i podzieli się ze mną wzorem.

I w kilka dni później otrzymałam elegancko spakowany komplety wzór. Margaret, ślicznie Ci dziękuję <3 br="">

A tu tyle ile zdziałałam do dziś.
Project: C.Lacroix pour "De fil en aiguille"Fabric: Zweigart Newcastle (40ct), Raw Linen
DMC: B5200, 1 over 2

Project: C.Lacroix pour "De fil en aiguille"Fabric: Zweigart Newcastle (40ct), Raw Linen
DMC: B5200, 1 over 2

Project: C.Lacroix pour "De fil en aiguille"Fabric: Zweigart Newcastle (40ct), Raw Linen
DMC: B5200, 1 over 2


27 komentarzy:

  1. Monotematycznie, ale ładnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a bo 'monotematycznie' to już blisko 'matematyki' ;)
      Dzięki Aniu!

      Usuń
  2. Cuda wynajdujesz Aniu! Co jeden sampler to piękniejszy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się nieco powęszy to okazuje się że całkiem sporo ich tu i tam ;)

      Usuń
  3. wg mnie CUDO, monotematyczne wzory, konsekwencja, jednolitość koloru, precyzja, len , Efekt ? brakuje słów dla wyrażenia zachwytu. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tereniu dziękuję - bardzo miło słyszeć takie miłe słowa :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Ślicznie się zapowiada...taki delikatny :) Stwierdzam, że jak nam na czymś zależy to staniemy na głowie i dopniemy swego...tak trzymaj Aniu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację: jak na czymś zależy to MUS mieć :D

      Usuń
  5. U mnie tematycznie podobnie. Jest len biala nić i sampler. Podziwiam twój len i na pewno niedlugo sobie kupię wlasnie newcastle.
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. ach, twoje xxx jak zwykle dopieszczone

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Beatko - ale jedną nitką łatwo wyszywać zatem przed każdym szansa na takie same efekty :)

      Usuń
  7. Ach - cudeńko znowu tworzysz... A ja najpierw się skusiłam na Edinburgh :) A jak kupujesz swój len, w Polsce można gdzieś kupić, czy trzeba z Anglii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie wszystkie lny sprowadzam z UK, z sewandso. Jakoś nie mogę dojść do porozumienia z naszymi sklepami a tam mam 100% gwarancji markowego i doskonałego materiału w oryginalnej kolorystyce i oznaczeniu i przemiłą obsługę. Dlatego planuję większe zakupy, kilak złotych więcej na przesyłce mnie nie zbawi, a mam pewność i przyjemność.

      Usuń
  8. Przepiękny , taki w moich klimatach , też mam ten wzór , ale u ciebie prezentuje się o wiele piękniej niż na schemaciku. Miłej roboty i bliskiego celu. Sama teraz dziergam koronkę mojego samplera i czasem nie mogę wyrobić z powodu nudy. To najtrudniejszy sprawdzian hafciarski i widzę , że wszystko jeszcze przed tobą. Trzymam kciuki.

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja tam byłam- miod i wino piłam ;) I widziałam na żywo :) Miziałam, wąchałam i głaskałam bo to cud nad cudy! Takiej prezyzji nie widziałam jak żyję. A z moim Haedem moge wejść pod stół i odszczekać. Aniu jeszcze raz wielkie, ale to wielkie dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczny :) Czy Raw Linen DMC: B5200 to rodzaj nici? I co oznacza: 1 over 2?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justycha,
      Raw Linen - to kolor lnu ; DMC to kolor i marka muliny, a 1 over 2 oznacza tyle że jedną nitką muliny wyszywam obejmując 2 nitki tkaniny.

      Usuń
  11. Śliczny! Nie ma to jak haft na naturalnym lnie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Haft śliczny, ciągle się przymierzam do przygody z lnem, myślę, że już wkrótce dojrzeję do tego momentu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie zachęcam choć wiem że procesu dojrzewania nie przyspieszę. Ale licz się z tym że jeśli spróbujesz lnu to już do kanwy nie wrócisz ;)

      Usuń
  13. Pięknie się prezentuje może i ja spróbuję na lnie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam serdecznie i ostrzegam że uzależnia ;)

      Usuń
  14. Aniu - jesteś Samplerową Księżniczką!
    Już mnie urzekł motyw serwetki na tym wzorniku!

    OdpowiedzUsuń
  15. Samplery zawsze są piękne i nie można ich mieć dosyć. Biel na surowym lnie ma w sobie coś takiego romantycznego, eterycznego, domowego i eleganckiego zarazem. Nie sposób się im oprzeć. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za kilka słów :)