Inne miejsca

czwartek, 26 października 2017

Bernina & Zen Chic Quilt-Along: Playing with Triangles #1

Zapewne zauważyliście że jakiś czas temu na prawej szpalcie mojego bloga pojawił się nowy znaczek. Otóż dołączyłam do szycia projektu który bardzo mi się spodobał od pierwszego spojrzenia. Ale z rozsądku spychałam go na krańce mózgu i udawałam, że nie widzę/nie chcę/nie potrzebny mi do życia.
Nie robiłam tego wystarczająco przekonująco i przy publikacji chyba części trzeciej pękłam.

Oto projekt bezpłatny, ogłoszony przez Berninę i Zen Chic: Playing with Triangles.
Kolejne odcinki publikowane są co dwa tygodnie na stronie Berniny, w języku niemieckim i kilka dni później również  w języku angielskim: Blog Berniny
Zmierzamy w kierunku takiego quiltu:
Bernina & Zen Chic Playing with Triangles


Ja wybrałam do swojej wersji szarości i żółty kontrastujący. A tło będzie białe, jak w oryginale.

I pierwsze trójkąty wycięte z tkanin "printów" i "solidu kontrastującego":


Printy opierłam się na tkaninach:
  • Shimmer Northcott
  • AGF
Żółty to Sunny Kony.

Kolorowych trójkątów potrzeba: 100 primtów +17 solidów + bloki specjalne. Printów mam teraz o kilka więcej - będę decydować na finalnym projekcie jak je wykorzystam. Solidy kontrastujące też pocięte.
Czas szyć bloki specjalne.
Białe trójkąty potnę na końcu.

Będę szyć grupami po kilka bloków. Zadania są tak szybkie do wykonania że szkoda trzymać rozciągnięte tkaniny cały czas. Lepiej skumulować szycie.
Oto co powstało do tej pory:
Blok 1



Blok 2


Blok 3


Blok 4


W sumie do tej pory wszystko powyższe zajęło mi około 1,5 dnia. Zatem nie ejst jeszcze za późno żeby dołączyć.


Pozdrawiam!

11 komentarzy:

  1. Widzę Aniu, że wsiąkłaś w patchwork dokumentnie!!
    Piękne te szarości...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słuszne spostrzeżenie :) i podejrzewam że długo nie wyjdę z szycia bo mniej zajmuje mózg i wymaga krótszego czasu rozbiegu niż haft. Nie mam teraz warunków czasowo-koncentracyjnych do haftu :(

      Usuń
    2. Szkoda bo twoje samplery są piękne...

      Usuń
  2. Piękne kolory wybrałaś. Shimmery plus żółty :*!
    Oj wciągają nas te zabawy ;) i nie da się im oprzeć.
    Ja muszę nadgonić tym razem tylko zdjęcia, bo trójkąty mam uszyte (chociaż coś)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję. :) czekam na jeszcze dwa odcinki żeby hurtem poszyć. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super tkaninki wybrałaś.Czekam na finał :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Szalona kobieto! Cudności jak zwykle!

    OdpowiedzUsuń
  6. szarości i żółty jakoś mnie to nie dziwi w Twoim wykonaniu. Czekam na efekt końcowy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Swietny pomysl kolorystyczny. No i oczywiscie perfekcyjne szycie. Czekam na efekt koncowy

    OdpowiedzUsuń
  8. wow !!! beautiful and so lovely work :) i really like your good idea so much.Thank for sharing.

    ดูหนังออนไลน์

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za kilka słów :)